4.časť – Úprava karosérie

Tak teď začíná zábava…úprava karoserie. Po odstranění dveří a zarubny se dá odebrat i korba, kterou zbavím zadního čela…pro tento projekt nebude potřeba.

Samotnou korbu jsem opracoval na frézce do správných úhlů. Korba se dá vyrobit podobně jako krabička z plastových nebo kovových desek, no mě připadalo ofrézování původní jako snadnější a rychlejší…je jasné, že ne každý má přístup ke frézce.. Z duralového plechu jsem lupinkovou pilkou vyřezal bočnice do tvaru, který jsem měl promyšlený a pro který jsem byl rozhodnutý.

Trochu odbočím….řezání čehokoliv, bytostně nesnáším, je to dřina nejen na svaly ale i na koncentraci, plátky pilky se blbě schání a jsou poměrně drahé a praskají v nejméně vhodnou situaci. Pro usnadnění se doporučuje list mazat. Nepoužívám žádný olej, který by po špatném odmaštění mohl způsobit problémy nápř. s lakem nebo při lepení. Mažu obyčejnou starou svíčkou, do které prostě zaříznu, občas…

Bočnice mám tedy opracované a do obloukových hran jsem vyřezal drážky do kterých jsem vlepil konzolky vyřezané opět z duralu. Do jejich dírek jsem provlékl mosaznou trubičku coby zábradlíčko 🙂

Součástí bočnic korby a vůbec celé konstrukce jsou i nové ráfky coby dvojmontáž a samozřejmě i blatníky… vše vyrobeno na soustruhu, blatníky jsem získal rozříznutím hrníčku a vlepením  do bočnic vteřinovým lepidlem na kovy. Pro přesnější a hlavně pevnější spoj jsem použil hliníkové nýtky které vše sváží přes bočnice s původní korbou.

Text a Foto: R.Baroch

Nezabudnite prosím ohodnotiť našu recenziu. Váš názor nás poteší. Ďakujeme.

Pridaj komentár