
Úžasné Camaro v mierke 1/64 od Greenlight pochádza zo série GENERAL MOTORS COLLECTION – SERIES 1 ( 27870 -D). Pôvodne sa autíčko javí veľmi nenápadne, ale samozrejme, že krivky tohto auta nenechajú chladným viacmenej nikoho. Rovnaké to je i pri modely. Už druhý, tretí a následne mnoho ďalších pohľadov robia Camaro atraktívnejším a atraktívnejším. Je mi ľúto, že sa mi nepodarilo dobre odhadnúť farby pri úprave fotiek nakoľko kombinácia antracitovej farby spojená so športovými pruhmi v šedo zelenej farbe, je jedinečná. No dúfam, že vás potešia aspoň detailné fotky.
Laková úprava v antracitovej, metalickej farbe doplnená už o spomínané race pruhy nenesie so sebou žiadne viditeľné vady. Dokonalý povrch je lakovaný dokonalým lakom, asi tak by sa to dalo charakterizovať. Nevidno žiadne prevrstvenie, alebo naopak malú, presvitajúcu vrstvu laku a to ani na ostrých hranách. To isté v skratke platí o nálepkách a farebných doplnkoch zvýrazňujúcich detaily modelu. Línie autíčka sú u “Grínov” zvládnuté dobre. Predná kapota nabáda k otvoreniu a ono to funguje. Kapota je funkčná a ukrýva pekný motor Small Block. Je vkladaná, ale fixovaná na pevno. Veľmi pekným prvkom je predné i zadné čelo posiate detailmi. Výrazne rebrovanie masky chladiča je i tu dokonale spracované a spolu s plastovými, vkladanými svetlometmi osadených nálepkou detailov svetla verne kopíruje reálnu predlohu. Štvorica brzdových svetiel dominuje zadnému čelu. Tu už “Gríni” šetrili a svetlá zvýraznili farebne, no nezabudli na chrómové lemovanie.
Kovový odliatok podvozku dokáže vo veľkej miere priblížiť reálnu predlohu. Množstvo detailov v podobe výfukov a jeho vedenia, spolu so spodnou časťou motora a prevodovky, dokresľujú už len drobné súčasti okolo náprav. Zaujímavosťou je prechod výfukových koncoviek cez zadný, spodný spojler. Koncovky sú samozrejme i farebne ladené podľa skutočnosti v chrómovej farbe. Celý komplet podvozku uzatvárajú krásne kolesá s päť lúčovými diskmi v matnej striebornej úprave. Samozrejmosťou u Grínov sú gumené pneumatiky s dezénom. Jednoducho pastva pre oči.
Nebojte sa. Na krátke pozastavenie u interiéru autíčka sa nezabúda. V čiernej farbe je ladený celý interiér. Množstvo detailov viditeľných cez čelné sklo i bočné otvorené sklo šoféra napovedá, že u firmy Greenlight venujú dostatočné množstvo i detailom, ktoré nie sú v dostatočnej miere viditeľné. Krásne navrhnuté sedačky, palubná doska i stredová konzola spolu s prepracovaným volantom potešia nie jedného zberateľa.
GENERAL MOTORS COLLECTION – SERIES 1
- 2012 Chevrolet® Corvette® Z06TM
- 2012 Chevrolet® Corvette® C6
- 2012 Chevrolet® Corvette® Convertible
- 2012 Chevrolet® Camaro® SSTM
- 2016 Chevrolet® Camaro® SSTM
- 2016 Chevrolet® Camaro® Convertible
V poradí už piata generácia s označením Camaro sa vyrábala v rokoch 2010 až 2015. Zaujímavosťou je, že už v roku 2006 v koncerne GM vznikol prvý návrh tejto generácie. Celkovo dostal do vienku až štyri nové pohonné jednotky, kombinované so 6 stupňovou automatickou, alebo manuálnou prevodovkou. Najväčší motor montovaný do piatej generácie Camara bola V8 o objeme 7 litrov a s výkonom 400kW (536k). Do modelu Camaro SS sa však montoval motor V8 LS3 o objeme 6.2 litra s výkonom 318kW (426k) s manuálnou 6 stupňovou prevodovkou. Zrýchlenie z 0 – 100km/h dokáže za 4.8 sekundy. S rovnakým objemom, ale s automatickou prevodovkou sa montoval motor L99 s výkonom 298kW (400k). Je škoda, že model od Greenlight nenesie kompletné označenie 45th Anniversary Special Edition. Aby sme boli presný. K 45. výročiu uvedenia legendy Camaro na trh, dostali všetky autá vyrobené v roku 2012 špeciálny dizajnový packet v podobe športových pruhov, jedinečných 20“ diskov, nový volant a prístrojovú dosku a mnoho iných vylepšení. Toto všetko zakončuje označenie nápis 45th Anniversary pod nápisom Camaro na predných blatníkoch.
Technické parametre
- Rozmer: 4840 x 1920 x 1380 mm
- Rázvor náprav: 2852 mm
- Váha: 1700kg
- Motor: Small Block V8 LS3 6.2L
- Výkon: 318kW (426k)
- Prevodovka: 6 stupňová, manuálna
- Max. rýchlosť: 288km/h
- Zrýchlenie 0-100km/h: 4.8 sekundy
- Rozmer pneumatík predné-zadné: 245/R20 – 275/R20
- Spotreba (manuálna prevodovka) mesto/diaľnica: 16/24 litra na 100km
HODNOTENIE REDAKCIE
Záverom sa možno budete čudovať, že sme udelili modelu maximálny počet hviezdičiek. Samozrejme, že je čo vytknúť a skritizovať. Lenže dnes je naozaj pekný deň a nebudeme si ho kaziť. No fakt je ten, že málo kedy sa nám do rúk dostane model plný dokonalých detailov ako je to v prípade Camara od Greenlight. Verím, že mnohý z vás po preštudovaní článku i fotiek začnú o jeho vlastnení uvažovať a stanú sa hrdím majiteľom Camara.
(Ne)páčil sa vám článok, alebo fotografie? Nižšie v komentároch nám môžete zanechať odkaz. Ďakujeme.
Zdroj: Greenlight